Kim jest Champion w sprzedaży?

champion w sprzedazy

Champion w sprzedaży to osoba, która posiada władzę, wpływy i tym samym wiarygodność w organizacji klienta. Pamiętajcie, brak Championa = brak umowy. Możesz mieć więcej niż jednego Championa, pod warunkiem, że odpowiednio przeprowadzisz ich kwalifikację.

JAKIE SĄ KRYTERIA KWALIFIKOWANEGO CHAMPIONA W SPRZEDAŻY?

  • Champion ma władzę i wpływy.
  • Champion działa jako nasz wewnętrzny sprzedawca.
  • Champion ma bezpośredni interes w naszym sukcesie.

PYTANIA DO CHAMPIONA

Ważnym elementem roli Championa w sprzedaży jest jego zdolność do odpowiedzi na kluczowe pytania. Zadawanie pytań Championowi jest kluczowe dla zrozumienia, jak bardzo dotyczy go problem, który próbujesz rozwiązać. Jeśli wpływa na niego w dużym stopniu, to sprzyja temu, że stanie się on Championem.

champion w sprzedazy

Sprawdź, czy twój Kontakt miał już do czynienia z podobnym rozwiązaniem jak twoje. Czy przeprowadził już taki projekt od początku do końca? Jaką pełnił rolę i kto odpowiadał za wyniki? Te pytania do Championa są kluczowe do odkrycia procesu podejmowania decyzji.

BUDOWANIE TWOJEGO CHAMPIONA W SPRZEDAŻY

Skoncentruj się na dwóch aspektach: Sprzedawanym rozwiązaniu i wewnętrznych relacjach. Twoim celem powinno być sprawienie, aby Twój Champion był w stanie odpowiedzieć na trzy kluczowe pytania:

  • Dlaczego klient powinien kupić Twoje rozwiązanie?
  • Dlaczego klient powinien kupić od Ciebie?
  • Dlaczego klient powinien kupić teraz?

CHAMPION A ZAKUPY

Dobry Champion może pomóc Ci w procesie zakupowym. Mogą nie tylko pomóc Ci w samym procesie, ale także przygotować Cię do współpracy z ich zespołem ds. zakupów.

CHAMPION I TWÓJ PROCES SPRZEDAŻY

Na początku procesu sprzedaży powinieneś zadać sobie pytanie: Czy powinienem być z Tobą w tym procesie zakupowym? Czy ty jesteś moim Championem?

W środku procesu, Ty i Twój Champion powinniście pracować ręcznie, aby wygrać umowę.

Na końcu procesu, Twój Champion powinien Cię przeprowadzić przez proces zamknięcia umowy, krok po kroku.

CHAMPION PO ZAKOŃCZENIU UMOWY

Po zamknięciu umowy, utrzymuj bliskie relacje z Championem i projektem, aby upewnić się, że jest tak udany, jak obiecałeś. Jeśli twoje rozwiązanie ma element odnawiania lub masz dodatkowe możliwości sprzedaży dodatkowej, ważne jest, abyś był postrzegany jako osoba, która dotrzymuje obietnic.

Odnotuj sukces. Gdy Twój klient odniesie sukces, możesz zarejestrować metryki tego sukcesu, aby pomóc Ci w przyszłych referencjach, które możesz wykorzystać na potrzeby innego procesu sprzedaży.

PODSUMOWANIE CHAMPIONA

„Bez Championa nie ma umowy” – to prawdziwe powiedzenie obowiązuje od tak dawna, jak długo termin „Champion” jest używany w sprzedaży.

Mam nadzieję, że ten materiał pokazał Ci pełny potencjał, jaki Champion może mieć na Twoją umowę i dał wskazówki, jak go skutecznie zbudować. Pamiętaj, że twoim zadaniem jest nie tylko zidentyfikować Championa, ale również zbudować z nim relację opartą na zaufaniu i wzajemnych korzyściach. Zawsze miej na uwadze, że twój Champion jest twoim najważniejszym sojusznikiem w organizacji klienta i kluczem do twojego sukcesu sprzedażowego.

Dowiedz się więcej o MEDDPICCC

Proces sprzedaży

Skuteczna sprzedaż w B2B? Metodyka MEDDICC

W mojej karierze konsultanta sprzedaży B2B, wielokrotnie spotkałem się z

MEDDICC w Hubspot: Krok po kroku

Wdrożenie MEDDICC w HubSpot może okazać się dość skomplikowane. HubSpot to

Skuteczne wdrożenie MEDDICC w firmie

Jeśli jest jeden czynnik, który ma decydujący wpływ na skuteczne

Kim jest Champion w sprzedaży?

Champion w sprzedaży to osoba, która posiada władzę, wpływy i

Sponsor projektu (Economic Buyer)

Sponsor projektu (nabywca ekonomiczny) to osoba z ogólnym uprawnieniem do

MEDDICC i metryki: klucz do sukcesu w sprzedaży

Podsumowanie Przemyślany proces sprzedaży, tak jak MEDDICC, wprowadza konkretyzację i

Kwalifikacja potrzeb klienta na najwyższym poziomie

MEDDPICCC w praktyce

01 M (1)

Metryki

Zbadaj jakie wynikają korzyści ekonomiczne dla najważniejszych wskaźników Twojego klienta. Sprawdź jak Twoje rozwiązanie lub Twoja usługa może poprawić biznes klienta.

02 1

Sponsor projektu

Economic buyer to osoba w procesie zakupowym, która decyduje się wyłożyć pieniądze na zakup produktu lub usługi. Sponsor projektu to ten, który może powiedzieć NIE, gdy inni mówią TAK.

03 2

Kryteria decyzyjne

Kryteria wyboru, w ramach których kupujący decyduje się wybrać rozwiązanie lub usługę. To najcześciej zestaw wymagań wytycznych, procedur , które organizacja zdefiniowała dla procesów zakupowych.

04 2

Proces decyzyjny

Proces decyzyjny to seria kroków, które kupujący musi podjąć, aby podjąc decyzję o zakupie produktu lub rozwiązania. Zidentyfikuj kto i co musi się wydarzyć, aby Twoje rozwiązanie trafiło na odpowiednie biurka

05 3

Proces papierowy

Jeden z elementów, który często decyduje o tym jak szybko i czy w ogóle sprzedamy nasz produkt lub rozwiązanie. Zidentyfikuj proces, ludzi i czas jaki będziesz potrzebował, aby kwestie formalne zostały pozytywnie załatwione.

06 4

Implikowany ból

Sprzedajesz rozwiązanie problemu, który ma Twój klient. Zidentyfikuj prawdziwe powody bólu i spraw, aby myślał tylko nad jego najszybszym rozwiązaniem. Dotrzyj do osób w organizacji, których ten ból dotyczy i włącz ich w proces zakupowy.

07 5

Champion

Champion to nasz ambasador u klienta. To osoba, która jest przekonana do naszego rozwiązania, ma wysoki poziom autorytetu w organizacji i jest w stanie wpływać na decyzje zakupowe. Bez championa możesz zapomnieć o szybkim zwycięstwie.

08 5

Konkurencja

Dowiedz się z kim konkurujesz o uwagę klienta. Może to być rozwiązanie konkurencyjne ale również inne projekty wewnętrzne walczące o budżet, decyzje o zrobieniu rozwiązania samemu lub status quo.

09 5

Katalizator

Seria zdarzeń, które muszą się wydarzyć, aby projekt nabrał tempa. To może być klient, któremu podoba się Twoje rozwiązanie, ma budżet na zakup, ale z jakiegoś powodu się nie decyduje. Musi się wydarzyć coś, co sprawi, że zakup Twojego produktu lub rozwiązania będzie możliwe.

meddicc

O co nas pytają klienci

Najczęstsze pytania

MEDDPICCC to najpełniejszy framework kwalifikacji wykorzystywany w procesie sprzedaży do dużych firm o złożonej strukturze organizacji. Tworząc swój proces nie musisz wykorzystywać pełnego MEDDPICCC'a, w zamian zastosować można jego wcześniejszych braci MEDDICC czy MEDDPICC. Elastyczność MEDDPICCC'a powoduje, że można go wykorzystać w sprzedaży do małych i średnich firm, ale również dla firm klasy enterprise

Rozpoczynając swoją przygodę z MEDDPICCC'iem warto znać profil swojego idealnego klienta, czyli to jaka firma najbardziej skorzysta z naszego rozwiązania, propozycję wartości swojego produktu lub usługi, czyli nasz wyróżnik na rynku i wartość jaką dostarcza. Dobrze jest też mieć wyobrażenie tego, jak kupuje nasz klient, czyli tzw. jak wygląda proces zakupowy wśród naszych idealnych klientów.

W procesie sprzedaży i kwalifikacji nie ma czegoś takiego jak najlepszy, wszystko sprowadza się do produktu jaki sprzedajemy, kto jest naszym klientem i jak podejmuje decyzje o zakupie nowych produktów i usług. MEDDICC i jego różne warianty na pewno nie jest dla firm sprzedających w modelu transakcyjnym. MEDDICC jest przeznaczony dla produktów i usług, które sprzedajemy w modelu konsultacyjnym.

Gratulacje, decyzja o wykorzystaniu MEDDICC'a u siebie w firmie to jedna z tych inwestycji, która bardzo szybko przyniesie korzyści w Twoim zespole sprzedaży. Nie ma zbyt wielu opracowań na temat wdrożenia MEDDICC'a dostępnych na rynku. Stąd nasza inicjatywa, aby popularyzować wiedzę na temat skutecznego wdrożenia tej metody kwalifikacji w procesach sprzedaży. Skorzystaj z formularza poniżej i skontaktuj się z nami, na pewno będziemy w stanie pomóc.

Skontaktuj się z nami

Umów się na konsultację

    Umów się na darmową konsultację

    Wybierz język